foto-ecommerce

Fotografia de producte

Una bona fotografia de producte ven molt més

No hi ha prou amb un bon producte si abans no captem l’atenció dels nostres clients amb una bona fotografia de producte.

El comerç electrònic continua creixent any rere any. La majoria d’empreses se n’han adonat de l’important d’estar també presents al mercat mitjançant una e-commerce.

El lloc d’una botiga ara l’ocupa un web, on l’aparador és la pàgina d’inici i els productes són … FOTOGRAFIES!

Mostrar el producte mitjançant bones imatges és quelcom imprescindible per aconseguir vendes. Pel contrari, només cal un senzill clic perquè possibles clients, en menys d’un segon, se’ns en vagin cap a competència.

Aconseguir bones imatges és prou fàcil…

foto amb mòbil

Actualment gaire bé tots els mòbils ens aconsegueixen imatges espectaculars sense que ens calgui tenir massa experiència fotogràfica, així com la majoria de càmeres, que no per ser rèflex, sinó per la seva sofisticada electrònica, ens faciliten molt la possibilitat d’aconseguir magnifiques instantànies.

Amb una mica de bon gust i molta creativitat, tothom pot triomfar o simplement gaudir, mostrant les seves creacions en multitud de xarxes socials: Instagram, Flirk, 500px, Facebook, …

Això fa que s’esdevingui inevitable la temptació de fer-se un mateix les fotos dels propis productes. Però atenció!, no n’hi ha prou amb que t’agradi la fotografia, és imprescindible disposar d’una bona tècnica professional per mostrar “on line” cada producte de forma adequada i atractiva.

Això no és el que sembla

Qualsevol fabricant o venedor està plenament familiaritzat amb els seus productes. Pel sol fet d’haver-los creat o per simplement haver-los vist i tocat, coneix molt bé la seva forma, el seu volum i la textura. No obstant però, això té un inconvenient, donar per vàlides les pròpies imatges quan, a vista dels visitants, s’interpretin de manera molt diferent. És difícil exterioritzar-se i fotografiar cada producte de manera que quan es vegi la imatge per primer cop, tothom l’interpreti com cal.

Sense les tècniques necessàries per realitzar una bona fotografia, el resultat podria ser que l’observador vegi quadrat un producte rectangular, que un de gran l’interpreti com a petit, un de brillant com a mat, un de transparent com si fos opac, un amb volum com pla, què una peça tèxtil sembli de cartró o que l’acer es vegi verd, i així infinitat d’exemples.

Una imatge val més que mil paraules

fotografia de producteAmb una bona tècnica, un bon enquadrament, la il·luminació adequada per a cada cas, segons la textura i forma, juntament amb una experta postproducció digital de retoc, aconseguirem que una imatge parli per si mateixa. I el més important, moltes vendes!

Tot i ser uns bons aficionats a la fotografia, és important comptar amb els serveis d’un professional per poder destacar per sobre dels nostres competidors i retenir als potencials clients al nostre web de comerç electrònic.

Sovint molts dels nostres clients es sorprenen quant comproven que el cost d’obtenir una bona imatge d’un producte és inferior al que s’esperaven i, en la majoria dels casos, infinitament molt per sota dels costos de producció del mateix. Costos que es rendibilitzen immediatament amb l’augmentar de les vendes.

© Copyright Marc Sellarès.
DISSENY I IMATGES PROPIETAT DE MARC SELLARÈS. PROHIBIDA LA REPRODUCCIÓ TOTAL O PARCIAL.